rottenlord
Uyarılı
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 18/05/09
Mesaj Sayısı : 350
Memleket : Ankara
|
Konu: iPhone''a boş zamanlarda oyun geliştirenin oyunu çok satınca esas işinden istifa etti C.tesi Mayıs 23, 2009 12:55 pm |
|
|
iPhone'a boş zamanlarda oyun geliştirenin oyunu çok satınca esas işinden istifa etti Günlük Haberler gun'ın Haberi Yayın Tarihi: 17 Şubat 2009, Salı 02:07
iPhone'a boş zamanlarında oyun geliştiricisi, oyun çok satınca esas işinden istifa etti
iPhone amatör oyun geliştirici zengin oldu
Dünyanın en kolay mobil oyun dağıtma ve satış sistemine sahip olan Apple, App Store sayesinde girişimci ve iyi bir fikre sahip olan programcılara müthiş imkanlar sunmakta. Bunlardan biriside iShoot'u boş zamanlarında eğlence olsun diye geliştiren Ethan Nicholas. Oyunu en çok satanlar listesinde bir numaraya oturup günde 10.000 adet satmaya başlayınca Sun'da çalıştığı tam zamanlı işinden istifa edip bu işe daha çok zaman ayırmaya karar verdi.
Ocarina iPhone için yazılımış ilk müzik enstrümanı
Aslında Ekim ayında App Store üzerinden 2.99 $'a satışa sunulan iShoot adlı oyun, eleştirmenler tarafından orta bulunduktan ve belli bir satışı yakaladıktan sonra alt sıralara kaymış ve gözlerden uzaklaşmıştı, ama son zamanlarda moda olan, tüm sürümlü oyun veya yazılımların hafifletilmiş olarak tabir edilen "Lite" versiyonunun 3 Ocak'ta sunulması ile on günden kısa sürede günde 16,972 satışa ulaşan iShoot 11 Ocak'ta en çok satanlar listesinde başa oturdu.
iShoot özellikle ağ üzerinden 4 kişilik multiplayer modu dikkat çekiyor
Günde 10,000'den fazla satış oranını şimdiye kadar koruyan oyun yazarına, App Store'un %30'luk payı düşüldükten sonra bile yaklaşık olarak günde 21,000$ getiri sağladı. Hala şokta olduğunu belirten yazar Sun Mikro Sistemlerindeki işinden istifasını verdiğini ve daha fazla iPhone oyunu yazmaya ve iShoot'u geliştirmeye çalışacağını belirtti. Burdaki ilginç noktalardan biriside geliştiricinin bundan önce Mac'ler ile ilgili hiç deneyiminin olmaması ve hatta obje tabanlı C diline de yabancı oluşu .
Şahsen benimde oynadığım oyun, Pc'deki Worms oyununun iPhone versiyonunun tanklı hali. Oyundaki silah çeşitliliği ve basitliği ve animasyonların fazlaca oluşu sayesinde neden bu kadar tuttuğunu anlamak kolay. Çünkü tekrarlanabilir oyun zevki ve animasyonların görsel şöleni hatta zamanla açılan yeni silahlar ve ayarlanabilir zorluk seviyesi oyunu oldukça bağlayıcı hale getirebiliyor. Ayrıca Lite versiyonunda oyuna ısınan kullanıcıların yeni silahlar ve bölümler için bu ucuz oyunu satın almasıda çok doğal.
iDracula beklenen fantastik bir oyun
PC dünyasında sükse yapan Prey'in iPhone versiyonu FPS'lerden en çok bekleneni
App Store'un zengin ettiği başka kişilerden bazıları ise şöyle ; Ge Wang, 1$'lık satış rakamı ile bir ayda 400.000 satış rakamına ulaşan Ocarino. Bu program iPhone'unun mikrofon dahil tüm özelliklerini kullanarak cihazı bir müzik aleti olarak kullanmanızı sağlıyor ;Trisim oyunu ile iki ayda net olarak 250.000 kazanan Steve Demeter.
Bir yıllık süreç içinde, basit zeka oyunlarından, tam 3D oyunlara geçiş yapan iPhone aslında daha yeni yeni altın çağına girmekte. Çünkü geçtiğimiz ay 2. sıraya yükselen Mafia LIVE! adlı oyun aslında gerçek zamanlı herkesin bir arada oynadığı rol yapma oyunundan başka bir şey değil. Başka bir değişle PC'de 11 Milyon abonesi olan World of Warcraft gibi iPhone'ada benzer yada herkes tarafından aynı anda oynanabilecek oyunların çıkması an meselesi olabilir. Diğer bütün oyunları ve gelişmeleri TouchArcade sitesinden takip edebilirsiniz. |
|